CSCS Quality Policy
Our mission:
FROM A CONTINUOUS IMPROVEMENT OF THE INDIVIDUALS TO NEW JOB APPROACHES
The CSCS Quality Policy is renewed periodically taking into account:
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Context analysis
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Needs and expectations of beneficiaries
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Organization strategies
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Mandatory requirements
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Needs of other interested parties.
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According to these basic elements, CSCS, in order to pursue its social goals, has established as a strategic priority choice, Customer satisfaction understood as the interested parties that may have influence, or with a potential impact, on its ability to provide in continuous manner products and services.
The (client) beneficiary, internal and external, so defined, is therefore the protagonist of the social aims of CSCS. The mission and beneficiaries satisfaction are achieved by answering in a complete way to their needs and putting the person at the center of the activities, as expressed in the logo that CSCS uses for all training and counselling actions:
TO KNOW, TO DO, TO BE.
Consequently, CSCS pursues the following fundamental objectives in its activities:
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Full beneficiary satisfaction in relation to the quality of the service provided;
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Continuous improvement of the quality standard of the service;
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Reduction of non-compliance and cost reduction;
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Consolidation of the image on the market of training and career guidance;
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Increasing number of beneficiaries.
Representative of the Management and Top Management
In order to ensure the correct development of the quality system, the Management instructs the Quality System Manager, assigning him the faculty and the authority necessary for the purpose, of:
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ensuring that the Quality System is established, implemented and maintained;
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reporting on the performance of the Quality System to the Management for the Periodical Review, and as a basis for its improvement.
The Representative has the task of involving and coordinating the Top Management in the development and application of the Quality System of CSCS
Commitment to continuous improvement of the quality management system
The CSCS Policy for Quality, commits all personnel and the Top Management in particular towards the continuous improvement of the quality management system.
La mission di CSCS è:
DAL MIGLIORAMENTO CONTINUO DELL’INDIVIDUO, UNA NUOVA CULTURA DEL LAVORO.
La Politica della Qualità di CSCS è rinnovata periodicamente tenendo conto di:
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analisi del contesto
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esigenze ed aspettative dei beneficiari (clienti)
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strategie dell’Organizzazione
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requisiti cogenti
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esigenze delle altre parti interessate.
Secondo questi elementi di base, CSCS, al fine di perseguire i propri scopi sociali, ha stabilito come scelta strategica prioritaria, la soddisfazione dei beneficiari (Cliente) intesi come le parti interessate che possono avere influenza, ovvero con un potenziale impatto, sulla sua capacità di fornire in maniera continuativa prodotti e servizi.
Il beneficiario (cliente), interno ed esterno, così definito, è quindi il protagonista delle finalità sociali di CSCS. La mission e la soddisfazione del beneficiario (Cliente) si raggiungono rispondendo in modo completo ai suoi bisogni e mettendo la persona al centro delle attività, così come espresso nel logo che CSCS utilizza per tutte le azioni di formazione e orientamento:
SAPERE, FARE, ESSERE.
Conseguentemente, CSCS persegue,nelle proprie attività, i seguenti obiettivi fondamentali:
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Piena soddisfazione del beneficiario in relazione alla qualità del servizio erogato;
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Miglioramento continuo dello standard qualitativo del servizio;
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Riduzione delle non conformità e riduzione dei costi;
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Consolidamento dell’immagine sul mercato della formazione e dell’orientamento professionale;
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Acquisizione di nuovi beneficiari
Rappresentante della Direzione e Top Management
La Direzione, al fine di garantire ed assicurare il corretto sviluppo del sistema qualità, incarica il Responsabile del Sistema Qualità, assegnandogli la facoltà e l’autorità necessari allo scopo, di:
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assicurare che il Sistema Qualità sia stabilito, attuato e mantenuto;
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relazionare sulle prestazioni del Sistema Qualità alla Direzione per il Riesame, e come base per il suo miglioramento.
Il Rappresentante ha il compito di coinvolgere e coordinare il Top Management allo sviluppo e alla applicazione del Sistema Qualità di CSCS
Impegno verso il miglioramento continuo del sistema di gestione per la qualità
La politica per la Qualità di CSCS impegna tutto il personale e il Top Management in particolare verso il miglioramento continuo del sistema di gestione per la qualità.